Resep Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris

Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar tentang Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris yang bisa sobat jadikan wawasan. Keluarkan tauhu kukus dan susun dalam pinggan. Tuangkan sos di atas tauhu dan sedia dihidangkan. Malah tauhu ini boleh di frozen dan digoreng kemudian.

Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris Cara untuk membuat sos: Larut kan gula merah dengan sedikit air dan tapis. Campur kan semua bahan diatas ke dalam periuk kecuali tepung. Bakar tauhu diatas kuali/pembakar sehingga garing. anda dapat memasak Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris memakai 17 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Ingredients of Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris

  1. Persiapkan 1 pkt tauhu lembut.
  2. Sediakan Sos.
  3. Sediakan *.
  4. Sediakan 100 gm ISI AYAM (hiris nipis).
  5. Siapkan juga 1 biji bawang merah*.
  6. Sediakan 2 ulas bawang putih*.
  7. Sediakan 1/2 inci halia*.
  8. Persiapkan 1/2 sb lobak jeruk.
  9. Sediakan 1 sb sos tiram.
  10. Sediakan 1 sk kicap manis.
  11. Persiapkan 1 sk kicap cair.
  12. Siapkan juga 1 sk minyak bijan.
  13. Persiapkan Garam (optional).
  14. Persiapkan Bahan tabur.
  15. Sediakan *********.
  16. Persiapkan Lobak merah.
  17. Siapkan juga Daun bawang.

Gedik Trader ile piyasa bilgilerini takip edebilir, Hisse, VIOP ve Varant alım-satımı yapabilirsiniz. Mahu cuba resepi sup tauhu telur ? Tauhu telur atau tauhu jepun memiliki tekstur yang lembik dan lembut. Tauhu telur sedap dimasak dengan pelbagai resepi, ada tauhu telur masak sambal, masak sos tiram atau masak sup seperti resepi yang kami kongsikan di bawah ini.

Langkah cara memasak Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris

  1. Sediakan bahan bahan. Saya potong terus bahan bahan. Resepi asal guna udang kering. Tapi saya gantikan dengan isi ayam. Lagi sedap bagi saya 😊..
  2. Tauhu lembut dibuka plastik atas. Jangan keluarkan dr bekas plastik. Senang untuk mengukus. Kukus dalam 7- 10minit..
  3. Panaskan minyak dan tumis bahan yang bertanda * hingga naik bau. Masukkan lobak jeruk. (Lobak ini ada 2 jenis. Beli yang manis) kacau sebentar dan masukkan ISI AYAM..
  4. Bila ayam dah separuh masak, masukkan sos tiram, kicap manis, kicap cair dan minyak bijan. Masukkan sedikit air jika terlalu pekat. Kacau hingga mendidih..
  5. Terbalikkan tauhu ke atas pinggan. Buang air lebihan. Tuang sos ayam hiris diatas tauhu..
  6. Taburkan hirisan lobak merah dan baun bawang atas sos. (Yang suka pedas boleh tambah hirisan cili padi tabur) Mmm.. tauhu gedik kukus is done!!!! Sedap dimakan panas panas. Selamat mencuba!😊..

Kepada yang sukakan tauhu, masakan tauhu ayam sumbat ini sangat mudah walaupun mengambil masa sedikit untuk membuatnya. Isi ayam perlulah direbus dan ditumbuk lumat sebelum digaulkan dengan bahan-bahan lain dan kemudian disumbatkan di bahagian tengah tauhu. Setelah cukup rasa, tuangkan sos di atas ayam kukus tadi. Sebelum hidang, taburkan di atasnya dgn hirisan daun bawang Tauhu sedia dihidangkan. Tauhu jepun sambal isi ayam cincang.

Begitulah pembahasan Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiris terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Tauhu Gedik Kukus sos ayam hiriskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Tutorial memasak Nasi Ayam

Resep Sup Ayam